2 Ogos 2017

Kerjaya Lulusan Ijazah Sarjana Muda Fizik

Salam

Alhamdulillah setelah sekian lama tidak menulis di sini, i'm back.

Dan banyak juga yang bertanya kepada saya tentang kalau study course fizik nanti nak kerja apa? So saya terpanggil nak share info yg one of my classmate get from our senior.

Basically, lulusan fizik boleh mohon untuk jawatan sebagai pegawai sains dan pegawai meteorologi.

Jujur saya katakan dan setakat knowledge yang saya tahu, kalau nak bekerja betul2 dalam bidang fizik agak limited bagi sektor kerajaan. Namun begitu, rezeki insya allah ada dimana-mana dan tidak semestinya bergantung harap kepada jawatan tersebut sahaja. Saudara saudari sekali juga boleh mohon kerja dalam bidang pentadbiran disebabkan faktor lulusan fizik especially fizik di Uitm Arau ialah lebih kepada fizik dan pengurusan.

Selain itu juga, gaiss boleh refer gambar dibawah untuk tahu lebih lanjut.

Gambar saya ambil dari Saudara Ihsan yang telah dikongsi di Fb. Sumber asal tak confirm, so boleh buat as guideline.

So that's all from me. Any recommendation or correction, plis do email me k to najihah377@gmail.com

Tiada ulasan: